Etiketter: #Packaging #Selected
ARTBRANDING är varumärkesutveckling (med fokus på visuell profilering) där man drar extra nytta av konstnärligt influerade uttrycks potential att kommunicera i ett ledigt mentalt frekvensband (jämfört med hur man normalt jobbar med varumärken). Artbranding handlar om att skapa intresse och extra värde via fascination i motsats till renodling.
ARBETSPROCESSEN präglas av att det utöver förväntad strategi- och designprocess tillkommer den fördjupande konstnärliga processen.
fas 1 : STRATEGI & KONCEPT
» Research och profilering av er och era målgrupper.
» Vi tar fram konceptuella förslag på hur vi skulle kunna arbeta på ett bra sätt med Inbound Marketing för att ert varumärke ska stärkas samt andra övergripande kommunikativa mål ska uppnås. I detta inkluderas att skissa på vilka plattformar som är lämpligt för er. Koncepten anpassas flexibelt till storleken av er satsning (vilket också återspeglas i ”arbetsmodellen” som är fasen som sedan följer):
- Exempel gällande liten företagare: För en liten företagare kanske det räcker med att ta fram grundläggande strategi/koncept samt framtagande av grundläggande profilerande element samt setup av plattformarna och därefter endast få utbildande support i mindre utsträckning.
- Exempel gällande mellanstor företag: Ett mellanstort företag funderar kanske att anställa en inhouse Inbound Marketer, Digital Marknadsförare eller liknande. I detta fall kan det vara effektivare samt ge tillgång en djupare kompetensprofil att jobba med Onlineredaktionen i kraft av vår breda bakgrund inte minst då vi har har djup designkompetens i grunden och jobbar med visuellt boostad Inbound Marketing.
fas 2 : ARBETSMODELL
» Skräddarsydd arbetsmodell bestäms. Vem gör vad och när? Hur skaffar vi oss det råmaterial vi behöver för att jobba? Hur självständigt ska vi jobba? Vi har flera kategorier av innehåll vi kan föreslå att skapa/jobba med; vi bestämmer ihop med er vilka som passar er.
Är det personer hos er som blir källor för information eller hittar vi denna på annat sätt? I vilken utsträckning ska ni skapa grundmaterial som vi förädlar? I vilken utsträckning ska ni själva ta fram content och vi då alltså i huvudsak får en stödjande funktion? Vem hos er okejar före publicering? Vi har en stor låda av frågor för att få till arbetsmodeller som passar just er.
» Månadsbaserat arbetsschema tas fram.
fas 3 : SETUP
» Infrastrukturen av plattformarna byggs upp eller justeras om de redan finns.
» Konton ställs in rätt och profileras textmässigt och visuellt.
fas 4 : LÖPANDE PRODUKTION
» Arbete efter ett löpande arbetsschema.
» Visuellt boostat berättande där det är möjligt; vårt unika signum.
» Följande av statistik och adaptiv anpassning till fortsatta taktiska åtgärder och strategisk justering vid behov i samråd med er.
FINNS DET ETT värde för en verksamhet i att sköta sociala media och bloggar själv? Ger detta mer genuinitet och äkthet? Vi förstår att frågan kan dyka upp när tjänster för Inbound Marketing som Onlineredaktionen presenteras. Detta är en relevant fråga och vårt svar är att denna aspekt är en självklar grundkomponent när vi sätter samman våra koncept.
VI ANALYSERAR NÄMLIGEN vad som är kärnan i er verksamhets personlighet och var och när denna bör uttryckas med direkt personlig närvaro exempelvis foton eller filmklipp på personer inom företaget. Fördelen med att lägga ut arbetet, helt eller delvis, med Inbound Marketing är att ni kan fortsätta fokusera på er kärnverksamhet. Inbound Marketing ”på riktigt” är mycket mer än att posta nyheter och erbjudanden; vi erbjuder dessutom vår uniker version av detta; visuellt boostad sådan möjliggjord tack vare vår designbyrågrund.
UNDER CONSTRUCTION! Alla inforutor är ännu ej klara. Inom kort är denna placeholdertext ersatt med info! Placeholdertext följer här: Sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean id lectus sem. Cras consequat lorem Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean id lectus sem. Cras consequat lorem. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean id lectus sem. Cras consequat lorem.
NEDAN INFORMATION kommer från Wikipeda: https://en.wikipedia.org/wiki/Inbound_marketing
Inbound marketing provides information, an improved customer experience and builds trust by offering potential customers information they value via company sponsored newsletters, blogs and entries on social mediaplatforms.
Marketing strategist David Meerman Scott says that inbound marketing allows marketers to "earn their way" into a customer's awareness rather than invading their awareness through paid advertisements.
The term "inbound marketing" was coined by HubSpot CEO Brian Halligan and is synonymous with the concept of Permission Marketing, a 1999 book by Seth Godin.
Compared with outbound marketing, inbound reverses the relationship between company and customer. In fact, while outbound marketing is going to push the product through various channels, inbound marketing creates awareness, attracts and helps new customers with channels like blogs, social media, direct mail etc.
With the rise of new technologies helped by the spreading of internet Inbound marketing became one of the most effective ways to attract new customers. Since 2006 many companies understood that to be successful, content must be connected with customers' interests. More and more creative are helpful content is going to be spread, letting the public interest being aligned with useful contents.
Get found
"Get found" is the first step to start an inbound cycle. A company's content must be visible to the right audience at the right time. This is a very long process that implies a long research and planning of contents.
Convert
The second step regards conversions of fans into prospects. It may seem a very easy process but it is not easy at all. This process is long and implies energies and time for the company.
Analyze
The third and final step of the inbound cycle is "analyze". After letting the customer be aware of the product/service and after converting the fan into a prospect/lead, the company must analyze the data to understand what they have to change in the process to improve their results.
To work well, inbound marketing needs many tools that help the brand to be found and help the customer to learn useful things provided by the brand. Examples of these tools include blogs, SEO/SEM, and social media.
Blogging became very popular at the beginning of the 21st century and is a very useful way for the brand to create awareness and to attract new customers. Inbound Marketers use blogs not just to attract new customers but also to convert brand fans into prospects or leads, by creating unique and educational content.
SEO is a way to boost the visibility of a website or a webpage by structuring the page to rank higher in search results for the words and phrases that most accurately describe the page. It is an Internet marketing strategy that considers how search engines work and what people search for, in order to identify how to position the website and webpages to rank in search engines for the most valuable search terms. This marketing tool can be used in different ways:
Getting indexed
Leading search engines use crawlers to find pages for their algorithmic search results. SEO is a fundamental tool in order to increase the number of backlinks or inbound links. It is not an appropriate strategy for every website, there are also other factors that are important to achieve success. Pages that are linked from other search engine indexed pages do not need to be submitted because they are found automatically. It is important to know that search engine crawlers may look at a huge number of factors when they are crawling a site.
Improving visibility
There are different ways to improve search engine visibility, but users can primarily improve visibility in one of two ways: structuring the site to be more closely aligned with the terms that their customers are searching for, and getting reputable websites to link back to their site to rank higher for those valuable search terms.
SEO is not an appropriate strategy for every website, other marketing strategies can be more effective, but it is a factor to consider in order to boost visibility.
SEM is a form of web marketing which involves the promotion of websites by increasing their visibility in search engine results pages, principally through paid advertising. SEM is strictly connected to SEO in regards to pay promotion and get found out in the first search page. There are some methods and metrics to optimize websites: Keyword research and analysis which ensure the site can be indexed in search engine, finding the more frequently typed words; Presence which means how many times a web page is indexed by search engines and how many backlinks does it get; Back end tools such as Web analytic tools and HTML validators; Whois tools that reveal the owners of various websites and can provide information related to copyright and trademark. SEM objective is to boost the visibility of a page, it can be done using the so-called "sponsorization". With the term "sponsorization" is intended a search engine company charging fees for the inclusion of a website in their results pages.
Social media is spread all over the world and are a huge opportunity for inbound marketing. They connect billions of people, who every day share different types of contents such as images, video, text and so on. But social media (link social media) are not just a way to have some fun on the internet, they are a way for marketers to let information be reached from the right audience! With the right and unique contents, social publishing allows brands to engage new prospects converting them into customers.
To work well, inbound needs a very precise process that, if respected, provide to marketers a huge competitive advantage compared with outbound marketing. The process is composed by four main steps: Attract, Convert, Close and Delight. These are not random steps but have to be used in sequence in order to obtain more visitors on sites, to speed up conversions and finally increase the number of leads and prospects.
Ovan information är ett utdrag från Wikipedia. Läs hela artikeln där: https://en.wikipedia.org/wiki/Inbound_marketing
Ring 073 - 703 61 68 eller använd formuläret nedan:
VI SKAPAR ELLER går igenom er verksamhets Facebooksida så allt är funktionsmaximerat. Kontot profileras och “ställs in”; rätt typ av profilbild designas liksom omslagsbild (eller ska det vara en video?), rätt bilder i galleriet, rätt typ av texter och länkar på rätt ställen i profilen, call-to-actionknappinställning med mera.
• På regelbunden basis postas sedan inlägg, oftast i synk med bloggen. Inläggen kvalitetssäkras så att rätt typ av previewbilder visas, att Facebooks egna hyperlänksystem används på rätt sätt. Facebooks inläggsformat liknar bloggandet i funktionalitet.
• Om Facebook-event är aktuella så postar vi dessa på rätt sätt på liknande sätt som inläggposter. Om det för er verksamhet passar att posta i grupper så administrera vi detta på rätt sätt.
• Annonsering på Facebook kan vi också administrera trots att det per definition är reklam men vi jobbar ju även med detta i Artboost’s övriga grenar. Det handlar också ofta att marknadsföra content mer än vanlig reklamfunktion. Vi ser till att annonserna målgruppsanpassas pä rätt sätt.