TJÄNSTER:

  • ACTIVE
    ARTBRANDING
    KONSTEN att få era målgrupper
    att TÄVLA om vem som
    vet mest om ert företag!

ACTIVE ARTBRANDING är ett eventformat som syftar till att vara ett meningsfullt och kul sätt för era målgrupper att lära sig om ert varumärke och typen av utbud ni har.
Allt på ett imagehöjande sätt! Active Artbranding innebär en vitamininjektion till er marknadsföringsmix. En slags symbios mellan event, reklam, branding och ett sätt att jobba med Inbound Marketing/content marketing.
ACTIVE ARTBRANDING bygger på en speciell typ av kundtävling med inbyggd strategisk kommunikation, är skalbart i omfattning och innebär låga nivåer arbetsinsatser från er och går använda i de kanaler ni vanligtvis använder t.ex. webb, annonsering eller i fysisk miljö där era kunder finns i rörelse. Om ni har en e-handel som behöver en (art)boost är Active Artbanding definitivt något att testa!

Hur funkar det?

  • 1. Lockelsekraft

    Målgrupperna dras i grunden till tävlingen
    via attraktiva men för er ekonomiskt smarta priser
    som ni i samråd med oss bestämmer vad det kan
    vara (tex rabatterbjudande som redan på prisstadiet
    ger försäljning). En pristrappa bör finnas för att
    öka lockelsen att delta.

  • 2. Pedagogisk tävling

    Eventformatets kärna är tävlingsfrågor där deltagarna
    måste studera en eller flera speciellt designade bilder
    för att få ledtrådar till svaren. Leta på er webb eller butik
    ska sedan krävas då kunskap om ert erbjudande är målet!
    Bilderna formges så att de förmedlar ert varumärkes
    värden samt med konstnärlig känsla i motsats till
    reklamkänsla vilket höjer statusen på hela eventet.

  • 3. Återkopplingseffekt

    Tävlingen genererar innehåll att skriva om på er webb/
    sociala media. Med hjälp av ett turneringsupplägg där
    sammanlagda vinnare utses efter x antal deltävlingar ökar
    förutsättningarna för att driva trafik till företagets internet-
    närvaro i stort. Här berättas också om när nästa deltävling
    kommer ske vilket skapar återvändande besökare...

  • EXEMPEL PÅ HUR BILDERNA INOM ACTIVE-ARTBRANDING FUNGERAR:
    Vilken stad samt vilka sevärdheter där kan du ana i bilden under?
    Hade det gällt ert företag hade vi utgått från era erbjudanden och valt en lämplig svårighetsgrad.

  • *RÄTT SVAR: Staden är Göteborg! I bilden kan hittas
    Lilla Bommens övre del, Ullevi, Eriksbergskranen och en karta över hamnområdet.
    Dessutom syns lite av Barken Viking! Utslagsfråga?

VILL DU VETA MER OM ACTIVE ARTBRANDING?

Kontakta oss för att bolla idéer!

V berättar gärna mer om hur Artboost kan hjälpa er utifrån era unika premisser. Kontakta oss med knappen nedan. När vi är online kan du dessutom nå oss direkt via livechatten via gröna chattsymbolen till höger!



* FÖRDJUPAD INFO OM OFFERT OCH ARBETSPROCES
➽ RESEARCHFAS: Vi orienterar oss om ert företag och hur ni tänker, utbud, strategi, varumärke, bransch, konkurrenter mm. Tidsåtgång per offert är beroende på komplexiteten av fokusområde.
➽ FÖRSLAGSFAS: Vi analyserar researchresultatet och skapar principiella idéutkast för tävlingsfrågor och bildgåtornas innehåll.
➽ KREATIONSFAS: När ni gett er feedback och okejat utkast på tävlingsfrågor och bildgåtornas skapas detta:
    1. Bildmaterialet till tävlingen tas fram. Det unika är alltså att vi använder oss av konstens uttryck då detta kommunicerar högre status runt ert varumärke än reklamuttryck.
    2. Basic annons och/eller banner för eventet tas fram. Allt utfördt enligt er grafiska profil för användning i lämpligt sammanhang som ni bestämmer t.ex. som delinformatíon i sådan annonsering ni ändå hade gjort (snålskjuts) samt som banners på företagets webbkanaler. Med ”basic” menas enkelt informerande upplägg om utmanande tävling med bra priser.
    Det mest optimala anser vi, är att göra en dedikerad marknadsinsats som exempelvis kan inkludera någon form av kampanjupplägg inkluderande t.ex. dedikerade annonser. kampanjwebbplats. Om vi ska ge offert på detta kan vi diskutera under ett möte.
➽ AKTIVITETSFAS: Administration och skapande av “Content” till er web/sociala media fvs motorn i ”återkopplingsprocessen”. Själva tävlingsprocessen sköter sig normalt självt men de tävlandes bidrag måste administreras. I grundläget skickas bidragen in via en formulärlösning (mobil/web). Ni har full inblick och påverkansmöjlighet i processen.
    Vad som inte sköter sig självt är att skapa ”content”, alltså författa det innehåll som ska postas som nyheter på er webb/sociala media dvs det som ger nämnda ”återkoppling”. Tiden i offerten inkluderar dessa moment.
➽ ANPASSAD OFFERT: Grundpaketen är avpassade till medelstora företag och fungerar som utgångspunkt för unika offerter; större företag respektive mindre företag kan behöva offereras annorlunda samt efter andra unika förhållanden.
➽ HÄNDELSER UTANFÖR OFFERT: Offerter inkluderar grundscenarior. Om vi märker att något innebär oförutsedda extratimmar som ej beror på oss har vi som princip att direkt kommunicera detta med er innan arbetet utförs. Om överrenskommelsen blir att arbetet ska utföras är vår princip att utföra detta på löpande timme men till rabatterat timpris (50% av offertens grundtimpris).
    Fysiska objekt såsom eventuella utskrifter med montering bekostas separat av klient samt den annonsering som ev görs utöver egna kanaler.